Modern araçlara sürüş güvenlik sistemleri gibi çeşitli türlerde yeni teknolojiler takılıyor ve bu yüzden geçmişe kıyasla çok daha fazla güç gerektiriyorlar. Klasik güç kaynakları, kısa süre içerisinde sınırlarına ulaşıyor. Üç arızadan biri, hatalı marş motoru aküsünden kaynaklanır. Ümit Otomotiv'de uzmanlar, en ucuz akünün her zaman en iyi alternatif olmadığının farkındadır. Hatta belirli araçlarda, yüksek sayıda şarj çevriminden sonra ve her türlü hava koşulunda bile çok daha fazla güç sunan Mutlu Akünün EFB ve AGM start/stop modelleri gibi özel akülere gerek vardır.
EMNİYET TEDBİRLERİNİ YERİNE GETİRİN
Ca-Ca bakım gerektirmeyen sulu şarjlı akümülatörler 6 ay, hibrit aküler 3 ay şarjını kaybetmeden depolanabilir. Aküler eğer deşarj olmuş vaziyette depolanır ise hasar görürler. Bütün aküler serin ve kuru bir yerde saklanmalı, ayrıca sulu akümülatörler düz konumda ve birbiri üzerine konacaksa aralarına muhakkak ayırıcı (Ör: strafor) yerleştirerek depolanmalıdır. Akü üstleri temiz olmalıdır.
Motor kaputunuz açılarak akünüzün etrafında bulunan muhafaza kabı sökülür daha sonra akü kutup başları gevşetilir. Ardından yerinden çıkarılan akü, atık kabına kimyasal maddesi boşaltılarak imha edilmek üzere paketlenir. Daha sonra aracınızın voltaj ve amper değerlerine uygun olan akü yeni kutusundan çıkartılarak akü yuvasına konulur. Ardından akü kutup başları artı ve eksi değerler doğru olacak şekilde bağlanır. Daha sonra amper metre yardımıyla araç çalıştırılarak voltaj ölçümü yapılır. Bu şekilde akünün şarj olup olmadığı kontrol edilir. Hemen ardından araba stop edilerek akünün amper metre ile son kontrolleri yapılır. Doğru akımı iletip iletmediği test edildikten sonra akü değişim işlemi sonlandırılır.