Ümit Otomotiv'de Lastik Değişimi
Otomobillerin tekerlekleri belirli derecede bir açıyla hareket ederler ve birbirlerine paraleldir. Rot ayarı düzgün olan araçlarda tekerleklerin arasında açı ve uzaklık farkı bulunmaz.
Rot ayarı, aracın direksiyonunu bir yöne çevrildiği zaman tekerleklerin de aynı yöne bakmasını sağlayan önemli bir ayardır .
Rot ayarı bozuk olan araçlar sürüş esnasında sağa veya sola çeker. Buna ek olarak rot ayarı bozuk olan araçların tekerlek dişlileri zedelenir ve daha çabuk eskir. Rot ayarının bozuk olduğu, dönüş esnasında tekerleklerden ses gelmesiyle ve tekerleklerin doğrultusuyla direksiyonun doğrultusu arasında fark bulunmasıyla anlaşılır. Rot ayarının yapılabilmesi için öncelikle lastiklerin balans ayarına bakılır. Eğer bir sorun varsa öncelikle balans ayarı düzeltilir ve daha sonra rot ayarına geçilir ve daha sonra aracın lastiklerinin basınç ayarları yapılır. Aracın rot ayarının bozuk olduğu tespit edildikten sonra farklı sensörler aracılığıyla tekerlekler
rot ayarı programının olduğu bilgisayara bağlanır. Bu bilgisayarda
rot ayarının bozukluk derecesi tespit edilir. Daha sonra makinanın gösterdiği doğrultuda olması gereken değerlerde tekerlerin rot ayarı yapılır. Her iki yanda bulunan tekerler birbirlerine paralel olduğunda rot ayarı tamamlanır. Son aşamada aracın direksiyon ayarı yapılarak direksiyonun düz durması sağlanır.